برامج xبرامج....سيدالبطاوى
منور يا باشا هنا كل حاجة انت عاوزها هتلاقيها بس لازم تسجل الاول او تدخل وبعدين تشوف اللى انت عاوزة
منور يا باشا هنا كل حاجة انت عاوزها هتلاقيها بس لازم تسجل الاول او تدخل وبعدين تشوف اللى انت عاوزة
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

برامج كاملة بالسيريال- طرق تسريع النت - صيانة الهارد وير - سوفت وير - صيانة الشبكات

الرئيسيةالبوابةأحدث الصورالتسجيلدخول

كيفية حمــــــايه الاميـــــل.. زي ما وعدتكم شرح بالصور ......

كاتب الموضوعرسالة
Admin
Admin
Admin

كيفية حمــــــايه الاميـــــل.. زي ما وعدتكم شرح بالصور ...... Empty
مُساهمةموضوع: كيفية حمــــــايه الاميـــــل.. زي ما وعدتكم شرح بالصور ......   كيفية حمــــــايه الاميـــــل.. زي ما وعدتكم شرح بالصور ...... I_icon_minitimeالجمعة يناير 21, 2011 3:39 pm

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

زي ما وعدتكم دا شرح ... ازاي تحمي ايميلك الهوت ميل انا حبيت ابدأ بالهوت ميل لانو في جديد شويا عن الياهوو ........[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط].
يعني اساليب استرداد الايميل يمكن
اسهل بكتير من الياهوو لذلك انا بفضل ديما الهوت ميل على الياهوو في مش بس
في الحاجه دي بالذات لا في حاجات كتيره ..... [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

انا شكلي نسيت انا هعمل ايه المهم بسم الله نبدا بالشرح [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

الشرح انا
عملو سهل اوي اوي واكيد الغالبيه يعرفو الحاجات دي بس في حاجه في الاخر
جديده شويا يمكن في ناس لسا معرفوهاش اتمني تستفيدو منها انا جربتها في
الحمايه والحمد لله نجحت ......... [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

بسم الله قولو يارب [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

اول حاجه هنفتح صفحه الايميل صفحه الرسايل الخاصه بيه على اليمين خالص هتلاقي اوبشن شوف الصور ......... [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

وبعدين

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]
[ندعوك
للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]

وبعدين

[ندعوك

بعد كدا

[ندعوك

طبعا اظن واضح من الصوره هنعمل ايه [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] للايميل [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

ا و 2 و 3 هنضغط على Change وبعدين ندخل نعدل البيانات في كل وحده منهم ونكتب الباسوورد و save بس

ياريت لو تخلي الباسوورد يحتوي على علامات @#$%~ْ% شفت + ارقام يعني ميكونش باسوورد هايف 123456 كدا عشان في برامج مخصوص لتخمين الباسووردات [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

وبعد كدا السؤل السري وبعدين الايميل الضامن

كدا بئي احنا لازم نعرف البيانات دي كويس ومننسهاش عشان ممكن لو راح لاسمح الله نعرف نرجعو

ما علينا من كل ده ده كدا زي الياهوو بالضبط ومفرقش في حاجه غير السؤال السري بس في الياهوو مبيتغيرش [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

.
.
.
.
.

المهم دلوئتي في الطريقه الجاي طريقه سهله وبسيطه وممكن تسترجع بيها الايميل لو انسرق لا سمح الله

هتسألوني طيب مهو الايميل لو اتسرق هعرف ارجعو عشان انا عملت المعلومات اللي قلناها فوق وعارف كل البيانات بتاعت اميلي؟؟؟؟

طيب سؤال تاني هل اللي سرق الايميل ده مش هيعرف يغير المعلومات دي ؟؟؟؟؟؟

وهنا المشكله .......... طبعا هوا من الاكيد انو هيعرف يغيرها عادي جدا معاه الباسوورد

طيب ايه الحل ؟؟؟؟

الحل كالتالي ... [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

اول حاجه يا جماعه بعد ما نخلص المرحله الاولي وخلاص عرفنا كل البيانات ....

في خيار فوق في الصوره انا حاطت تحتو خط

Registered information

هنضغط عليه بكدا هنكون سجلنا معلوماتنا يعني فريق العمل في شركه هيساعدنا هقولكم امتي وازاي .... [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

خلصنا من عمليه التسجيل دي

بعد كدا نعمل فولد جديد في الايميل محدش يقولي ازاي اعمل فولدر.[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط].

زي الصوره كدا انا عامل فولدر في ايميلي مثلا ibrahim.jo

دلوئتي هنروح للدسك توب ونفتح تكست جديد ونكتب فيه كل البيانات اللي احنا سجلناها الا الباسوورد يعني تكتب الحاجات دي
First name :
Last name :
Country :
State :
City:
Zip code :
Birth day:

بالاضافه للسؤال السري

اوعو حد بيحب العربي اوي يروح كاتبها بالعربي كارثه [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

خلاص كدا يا
ايها الاثريين خلصنا التكست وكتبناه نرفعو على الايميل بعدين ننقلو مثلا
على الفولدر اللي عملناه ibrahim.jo خلي الفولدر بالانجلش كمان مش بالعربي

وكدا الحمد لله انجزنا الجزء المهم

طيب هتقولولي ايه فايده ده كلو مهو المحترم اللي سرق الباسوورد خلاص غير البيانات ودمتم؟؟؟

انت اول حاجه حفطت المعلومات وسجلتها زي قولتلك بس يا تري لو اتسرق الايميل فعلا والبيانات اتغيرت هنعمل ايه ؟؟؟؟؟؟

هنروح للصفحه دي

طيب هنملاها ازاي ؟؟؟؟[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

معاكم الصوره دي فيها شرح

[ندعوك

بعد كدا هنبعت الرساله دي للمجلس الاعلي للاثار [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

طبعا اكيد كدا هيطلبو المعلومات الخاص بالايميل اللي اتسرق ولا ايه ؟؟؟؟

يعني المعلومات اللي في الملف النصي اللي انت حطيتو في الفولدر

بعد اربعه وعشرين ساعه من العلاج والصيانه الازمه في المجلس الاعلي هيكون ايميلك معاك ان شاء الله [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

او ممكن تعمل
حاجه تانيه قريبه للطريقه دي بس معقده شويا وهيا انك تبعتلهم رساله تقولهم
فيها معلومات ايميلك لو انت كنت ما شاء الله فاكرها كلها

هيسألوك متي اخر مره دخلت فيها الايميل بتاعك قبل ما يتشيع [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] وهيقلولك ايه هوا عنوان الاي بي الخاص بالجهاز بتاع حضرتك [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]
https://program4u.yoo7.com

كيفية حمــــــايه الاميـــــل.. زي ما وعدتكم شرح بالصور ......
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» أفضل طريقة لجعل الويندوز أصلي+ شرح بالصور
» شرح تثبيت وندوز Xp خطوه خطوه بالصور